Ski-Doo Snowmobiles Forum banner

Expeditie LE vs. Sport?

14K views 11 replies 9 participants last post by  78degrees  
#1 · (Edited by Moderator)
Wat zijn de verschillen tussen de LE en de Sport op een 900 ACE Expedition, afgezien van de spoorbreedte?

Ik heb nu een 2015 Expedition sport 600 ace en ik wil een 2e machine toevoegen. De sport is een geweldige machine geweest. De volgende machine wordt een 900 ace. Ik zit in NWO en ik doe wat geprepareerde trails, maar de meerderheid van het rijden is op open meren, ononderhouden bospaden en een beetje trailbreken. IJs vissen / af en toe vallen zetten. Ik weet dat ik geen Skandic wil.

Ik weet alleen niet zeker of het de extra $$ waard is om te upgraden naar de LE

Heeft de LE opbergruimte onder de stoel?

#5 ·
Welke machine de voorkeur heeft, hangt volledig af van waar u woont en hoe u sleeën gebruikt.

Zoals gezegd, zijn de grootste verschillen de spoorbreedte en de transmissie. Er zijn andere verschillen, zoals opslag, batterijlocatie, zitplaatsen, enz.

Als u ergens woont met regelmatige vries-/dooi-cycli, die een goede basis bieden, ongeacht de sneeuwhoogte, zou ik zeggen dat de sport een betere keuze is. Als je ergens woont waar de sneeuwhoogtes nooit zo groot worden, geldt hetzelfde. Zelfs als je ergens woont waar de sneeuw diep wordt, maar je meestal op de gebaande paden wilt blijven, geldt hetzelfde. Over het algemeen zal een smalle trackslee meer "plezier" hebben, gemakkelijker te hanteren zijn, gemakkelijker te bewerken, lichter en sportiever dan elke brede track.

Dat gezegd hebbende, als je ergens woont met veel sneeuwval, zeer weinig vries-/dooi-cycli, en je graag onontgonnen gebied in gaat, dan is de LE misschien een betere keuze.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen op elke regel. Je woont misschien ergens waar warme temperaturen de sneeuw erg zwaar maken, en de lage versnelling maakt de LE een betere keuze. Of je woont misschien waar koude temperaturen en wind betekenen dat de sneeuw altijd stevig is, en de sport zal perfect rondkomen.

Beide zijn echt capabel, en beide zouden de perfecte keuze kunnen zijn, afhankelijk van waar je woont en je persoonlijke voorkeuren.

#6 ·
LE wordt een betere werk-/transportmachine. Sport zal vervoeren, maar minder capabel zijn. De sport wordt een betere trailcruiser. Beide zijn geweldige machines. IMO natuurlijk.

• Like
Reactions: Newfiebullett
#7 ·
Als je zware lasten vervoert, staat het buiten kijf dat de LE beter is. De 1e versnelling en de brede spoorbreedte maken het mogelijk om dingen te doen die de sport nooit zal doen. Persoonlijk, voor wat ik meestal doe, namelijk slingeren door bomen in het bos met ladingen, staat mijn LE altijd in de 1e versnelling en de eco-modus. LE is een geweldige werkmachine. Ik heb ook een sport met de 600 ace en dat is een geweldige leuke machine, veel lichter en gemakkelijker te besturen.

#10 ·
De 2020 LE heeft een afneembare zitting. Er is geen opbergruimte onder de zitting, maar er is wel een afgesloten opbergruimte achter de zitting. Hier zit de accu, dus er is niet veel ruimte. Ik heb de handschoenenkastverlenging op mijn 2020 en het is een fantastisch, de moeite waard accessoire, want afgezien van de extra opbergruimte houdt het spullen warm zoals reservehandschoenen, een verrekijker, je lunch, etc.

#12 ·
De 2020 LE heeft een uitneembare stoel. Er is geen opbergruimte onder de stoel, maar er is wel een afgesloten opbergruimte achter de stoel. Hier zit de accu, dus er is niet veel ruimte. Ik heb de handschoenenkastverlenging op mijn 2020 gekregen en het is een fantastisch, de moeite waard accessoire, want afgezien van de extra opbergruimte houdt het spullen warm zoals reservehandschoenen, een verrekijker, je lunch, etc.
De opbergruimte onder de stoel (ja, die zit onder de passagiersstoel) biedt mij veel ruimte.

Ik neem de volgende spullen mee in de opbergruimte onder de stoel:

-Een set wollen ondergoed, extra boxershorts, sokken, wanten en handschoenen

-EHBO-kit, noodoverlevingstas, extra oogbout of de voorhamer, startkabels, 15 m sleepkabel (ik heb deze kabel dit weekend drie keer moeten gebruiken)