Ski-Doo Snowmobiles Forum banner

900R turbo prestatiegids

1 reading
23K views 87 replies 34 participants last post by  Wilder Performance  
#1 ·
Ik dacht dat het tijd was voor een gids voor degenen die nieuw zijn in de 900r.

Hier zijn mijn gedachten gebaseerd op daadwerkelijke gegevens die ik heb:

Volledig standaard 900r 18,5 psi is het maximale veilige boostniveau voor 91 benzine, ongeacht of je een stand-alone ECU hebt of de standaard ECU getuned of piggyback controllers!

Standaard slee met grotere injectoren kan 20 tot 21 psi boost ondersteunen op 91 benzine.

Standaard slee met grotere injectoren kan 22,5 psi boost ondersteunen op 91 benzine met lucas additief.

Wees voorzichtig als je iets gebruikt dat afwijkt van het bovenstaande, want er wordt motorschade aangericht! Sommigen hebben geluk en komen ermee weg en hebben nooit een volledige catastrofale storing, maar anderen hebben niet zoveel geluk, en ik verwijs niet naar geruchten. Ik heb uit de eerste hand kennis en het is niet leuk voor de mensen die het is overkomen. Dus als je het je niet kunt veroorloven om je motor te reviseren of te vervangen, wees dan heel voorzichtig. Ik ben gelukkig genoeg om een motor te kunnen vervangen als deze faalt, maar ik heb geen interesse in die setups op de rand. En het zien van motorstoringen bij mensen met gefinancierde sledes en geen middelen om het te repareren, is woedend om mensen deze setups te zien bepleiten. Het is niet cool jongens!!!

BJK

#5 ·
Ik zou eraan kunnen toevoegen dat als je geen nieuwe motor kunt betalen, je degene die je hebt niet moet aanpassen LOL.
Een valide punt, helaas kunnen maar weinig mensen zich in werkelijkheid veroorloven hun motor te vervangen en de meesten willen meer prestaties, wat binnen redelijke grenzen kan worden bereikt als men een gerenommeerd tuningbedrijf kiest en aangeeft dat ze een veilige trail-afstelling op benzine nodig hebben!

#4 ·
Hier is een link uit 2019 toen ik een vergelijkbare post maakte met een gids voor de 900t. Hij is redelijk goed verouderd, aangezien de 900t destijds in de kinderschoenen stond. Hurricane Dave verklaarde dat ik het mis had en Ben van Turbo Dynamics verklaarde ook dat ik het mis had en dat hij 200 pk produceerde bij 13,8 psi boost op de oude 900t met een kleinere turbo, meer restrictieve uitlaat, enz. in vergelijking met de 900r. Helaas heeft de verspreiding van verkeerde informatie zich nu voortgezet naar de 900r!

#8 ·
Het is een beetje een oversimplificatie om te zeggen dat een boost boven X niet veilig is.

Ten eerste, WAAROM is het niet veilig? Injector duty cycle boven 90%? Onvoldoende brandstof naar de motor die een arm mengsel veroorzaakt? Moet specifiek zijn. Wat is de reden dat het als onveilig wordt bestempeld en wat is de motorschade die het gevolg zal zijn van de toestand?

Injector duty cycle is meer een lange termijn ding, en het zal problemen veroorzaken met de injectoren en mogelijk de driver circuits in de ECU.

Arm mengsel, wat leidt tot pingelen en verhoogde EGT, zal onmiddellijk schade veroorzaken.

Ik kan mijn 1R logs opgraven en duty cycles en target boosts posten, maar deze algemene bewering is een oversimplificatie.

#10 ·
Het is een beetje een oversimplificatie om te zeggen dat boven X boost niet veilig is.

Ten eerste, WAAROM is het niet veilig? Injector duty cycle boven 90%? Onvoldoende brandstof naar de motor die een magere conditie veroorzaakt? Moet specifiek zijn. Wat is de reden dat het als onveilig wordt bestempeld en wat is de motorschade die het gevolg zal zijn van de conditie.

Injector duty cycle is meer een lange termijn ding, en het zal problemen veroorzaken met de injectoren en mogelijk de driver circuits in de ECU.

Mager mengsel, wat leidt tot kloppen en verhoogde EGT, zal onmiddellijk schade veroorzaken.

Ik kan mijn 1R logs opgraven en duty cycles en target boosts posten, maar deze algemene bewering is een oversimplificatie.
De gemiddelde persoon is op zoek naar een algemene gids die ik heb verstrekt. Als uw setup afwijkt van het bovengenoemde en u daar tevreden mee bent, dan is dat geweldig. Ik probeer gewoon de gemiddelde persoon te helpen die een veilige trail setup wil en zich wil informeren over de algemene veilige limieten van het platform.

BJK

#23 ·
Dat gezegd hebbende, hoe veilig is de stand-alone vervangende ecu-afstelling van Hurricane Performance?
Welnu, als de Hurricane ECU meer dan 18,5 draait met de standaard injectoren, dan draait hij zonder veiligheidsmarge in de injectoren, dus niet erg veilig.
Zodra een injector 90% duty cycle bereikt, staat hij in feite wijd open... er kan geen brandstof meer uitkomen.
Mijn standaard Mach Z ter vergelijking met de maxxecu en grotere injectoren die 250kpa (21,5~psi) draaien, draait op ongeveer 62% duty cycle bij volgas bij 8200rpm en .79 lambda
En dat was met VP Madditive en geen pingelen in de log. Een zeer blije en veilige motor!

#28 ·
@68gmc , Ik neem aan dat je de Hurricane Ecu hebt gebruikt, of op zijn minst uit de eerste hand kennis hebt? Ik vraag het om te weten, niet om BS etc. te verspreiden. Ik ben gewoon een mede-autofanaat die probeert de BS eruit te filteren..
Ik heb uit de eerste hand kennis van de nasleep van de Hurricane ECU, ja. In het beste geval wat slecht starten, rijproblemen. In het slechtste geval ben je op zoek naar een motor en dat is niet cool!

#32 ·
@68gmc @legend007 , is de Hurricane ECU met een verbeterde Injector goed?.
Hurricane heeft naar mijn beste weten geen optie voor een injector-upgrade en concentreert zich nog steeds op het verfijnen van zijn standaard injector-afstelling. Ik ben er zeker van dat hij er uiteindelijk zal komen en een solide aanbod zal hebben voor de 900r, maar hij heeft zich op de markt gestort en helaas ging het naar mijn mening niet goed!

BJK

• Like
Reactions: Turbo Doo
#43 ·
Is MoTeC M130 nu verleden tijd?
Hoewel de Motec M130 beschikbaar is via Whalen speed met John Reed Racing firmware en kabelboom voor de 900r, is het belangrijk op te merken dat Motec de firmware niet ondersteunt, wat in de toekomst wel of niet een probleem kan zijn. Ook is hun core business side-by-sides en kan ondersteuning voor sledes een probleem zijn, aangezien SxS prioriteit heeft. Ten slotte is de prijs voor het M130-pakket veel duurder en ligt deze ruim boven de $6000,00 CAD. De beschikbaarheid van het Motec-pakket is ook een factor, aangezien ze het hele seizoen al niet op voorraad zijn. Uiteindelijk is de Motec nog steeds een geweldig pakket, maar voor deze toepassing zijn er meer kosteneffectieve oplossingen direct beschikbaar die net zo goed of beter zijn.

BJK

#44 ·
Daar ben ik het mee eens, een vriend belde vorige week voor een volledige motec van Whalen voor ongeveer 7500 met alles erop en eraan. En alle componenten op je slee werken niet. Ik heb een tweede turbo daarheen gestuurd om in september een andere 'prure' te laten bouwen, die 13 weken geleden is verzonden. Het zijn side-by-side jongens. Als je een complete motor nodig hebt, is dat geweldig, maar niet goedkoop. Je moet nadenken over wat je uit je slee wilt halen. Dit is mijn mening. Voor de eerste klap voor je geld is mcx piggyback een geweldige kleine kit en redelijk budgetvriendelijk. Mensen zouden erg blij zijn, ten tweede maxx, ten derde hurrcaine of pefi. Onthoud dat dit mijn mening is, maar ik doe dit al 30 jaar en ik rijd veel en test, maar post gewoon niet omdat je gewoon wordt afgemaakt door mensen die denken dat ze alles weten, maar eigenlijk alleen racen en niet zoveel kilometers maken als ik. Proost Chris

#45 ·
Ik ben het daar mee eens, een vriend belde vorige week nog voor een volledige motec van Whalen, ongeveer 7500 met alles. En alle componenten op je slee werken niet. Ik heb een tweede turbo daarheen gestuurd om een andere 'prure' te laten bouwen, in september verzonden en 13 weken geleden ontvangen. Het zijn side-by-side jongens. Als je een complete motor nodig hebt, is dat geweldig, maar niet goedkoop. Je moet nadenken over wat je uit je slee wilt halen. Dit is mijn mening. Voor de eerste klap voor je geld is mcx piggyback een geweldige kleine kit en redelijk budgetvriendelijk. Mensen zouden erg blij zijn, ten tweede maxx, ten derde hurrcaine of pefi. Onthoud dat dit mijn mening is, maar ik doe dit al 30 jaar en ik rijd veel en test, maar post gewoon niet omdat je wordt afgemaakt door mensen die denken dat ze alles weten, maar eigenlijk alleen racen en niet zoveel kilometers maken als ik, proost Chris
Goed gezegd Chris...

#46 ·
Geweldig gelezen, bedankt voor de info 68gmc, ik heb talloze YouTube-video's bekeken van de can am mackerel 900r en wat daar werkt en overeenkomt met de info in deze post, ik heb contact opgenomen met evolution motor sports, zij doen de ecu-operatie en voor 550$. Ze bieden ski doo 850 mods aan en zeiden dat ze van plan zijn om in de herfst setups voor de Mach aan te bieden. De foto is voor een 550$ ecu-flash van de can am.

Attachments

#47 ·
Geweldig gelezen, bedankt voor de info 68gmc, ik heb talloze YouTube-video's bekeken van de can am mackerel 900r en wat daar werkt en overeenkomt met de info in deze post, ik heb contact opgenomen met evolution motor sports, zij doen de ecu-operatie en voor 550$. Ze bieden ski doo 850 mods aan en zeiden dat ze van plan zijn om in de herfst setups voor de Mach aan te bieden. De foto is voor een 550$ ecu flash van de can am
Wil EVO de turbosneeuwscootermarkt betreden? Dat is geweldig nieuws als het waar is…

#53 ·
Ik dacht dat het tijd was voor een gids voor degenen die nieuw zijn in de 900r.

Hier zijn mijn gedachten gebaseerd op daadwerkelijke gegevens die ik heb:

Volledig standaard 900r 18,5 psi is het maximale veilige boostniveau voor 91 benzine, ongeacht of je een stand-alone ECU hebt of de standaard ECU getuned of piggyback controllers!

Standaard slee met grotere injectoren kan 20 tot 21 psi boost ondersteunen op 91 benzine.

Standaard slee met grotere injectoren kan 22,5 psi boost ondersteunen op 91 benzine met Lucas-additief.

Wees voorzichtig als je iets gebruikt dat hoger afwijkt dan het bovengenoemde, want er wordt motorschade aangericht! Sommigen hebben geluk en komen ermee weg en hebben nooit een volledige catastrofale storing, maar anderen hebben niet zoveel geluk, en het zijn geen geruchten waar ik naar verwijs. Ik heb uit de eerste hand kennis en het is niet leuk voor de jongens die het is overkomen. Dus als je het je niet kunt veroorloven om je motor te reviseren of te vervangen, wees dan heel voorzichtig. Ik ben gelukkig genoeg om een motor te kunnen vervangen als deze faalt, maar ik heb geen interesse in die setups op de rand. En het zien van motorstoringen bij mensen met gefinancierde sleeën die geen middelen hebben om het te repareren, is woedend om mensen deze setups te zien bepleiten. Het is niet cool jongens!!!

BJK
BJK, welke gegevens heb je om je beweringen te ondersteunen??

#59 ·
injectoren zijn goedkoop en de veiligste manier om te rennen