Ski-Doo Snowmobiles Forum banner

900 ace turbo vs 900 ace turbo r

3 reading
33K views 34 replies 26 participants last post by  700GSE  
#1 ·
Ik ben aan het kijken naar een Gen 5 900 ace turbo of ace turbo r. Ik rijd momenteel een renegade 850 en een Yamaha Nytro. Is het de moeite waard om het extra geld uit te geven aan een turbo r? Ik ben niet zo bezorgd over de topsnelheid, maar ik zet graag het gas open als dat mogelijk is. Op basis van de cijfers voor beide machines lijkt de ace turbo vergelijkbaar met mijn Nytro. Ik denk ook aan een nieuwe Viper, maar weet niet zeker of ik de Cat-kant van de zaak vertrouw.

#2 ·
De niet-R heeft geen intercooler.

#4 ·
Ik ben dit seizoen met een 850 gegaan nadat ik sinds 2010 4 slagen heb gehad. Mijn laatste was een 900t met 150 pk met intercooler. Ik ga mijn 850 daadwerkelijk wegdoen en terug naar een 900t met 130 pk. Ik heb gewoon geen 850 nodig, daarom ben ik ook niet voor een 900R gegaan. Gewoon eerlijk zijn tegen mezelf. Ik denk dat deze 900t nog steeds in staat is om 90 mph te halen, en zelfs dan, moet ik dat wel doen?

#10 ·
Ik ben dit seizoen voor een 850 gegaan na 4 slagen te hebben gehad sinds 2010. Mijn laatste was een 900t met 150 pk met intercooler. Ik ga mijn 850 daadwerkelijk wegdoen en terug naar een 900t met 130 pk. Ik heb gewoon geen 850 nodig, daarom ben ik ook niet voor 900R gegaan. Gewoon eerlijk tegen mezelf. Ik denk dat deze 900t nog steeds in staat is om 90 mph te halen en zelfs dan, moet ik dat wel doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze zal 90+ halen. Ik heb de 900T en ik kon de extra $$ voor een motor die nauwelijks ooit zijn benen volledig zou strekken, gewoon niet rechtvaardigen. 2 seizoenen met de 900T en ik ben een groot fan.

#6 ·
De vraag is: wat bevalt je niet aan de 850? Als je die vraag kunt beantwoorden, weet je welke 4-takt je moet nemen! De 900T en 900R hebben een verschil van 50-60 pk. Het gaat niet alleen om de topsnelheid tussen de 2.

#28 ·
De vraag is wat je niet leuk vindt aan de 850? Als je die vraag kunt beantwoorden, dan weet je welke 4-takt je moet nemen! De 900T en 900R hebben een verschil van 50-60 pk. Het gaat niet alleen om de topsnelheid tussen de 2.
Sorry voor de late reactie. Ik ben dol op alles aan mijn 850. Ik ben gewoon op zoek naar iets anders. Ik ben ervan overtuigd dat mijn 850 lang meegaat, maar ik weet dat een 4-takt langer meegaat, vooral omdat ik die slee wil doorgeven als het tijd is om mijn Nytro te verkopen.

#8 ·
Ik heb een Yamaha Viper, net een Renegade 900t x gecontroleerd. De Viper is geweldig, maar het zijn de kleine dingen die je moet doen om hem betrouwbaar te houden. Ik heb de 900t R gereden en hij is meer dan ik nodig heb. Veel meer dan de Viper, natuurlijk verschil in pk's. Ik hoop dat de 900t de Viper vergelijkt of overtreft.

#16 ·
Ik heb een Yamaha Viper, heb net een Renegade 900t x gecontroleerd. De Viper is geweldig, maar het zijn de kleine dingen die je moet doen om hem betrouwbaar te houden. Ik heb de 900t R gereden en hij is meer dan ik nodig heb. Veel meer dan de Viper, natuurlijk verschil in pk's. Ik hoop dat de 900t de Viper vergelijkt of overtreft.
Mijn maat heeft een Viper en ik heb een 22 130T Enduro. De mijne zal de Viper verslaan. Beide standaard. De Viper is ook gul op de snelheidsmeter met bijna 8 mph in vergelijking met mijn ski doo side-by-side. Ik heb 102 op mijn snelheidsmeter gehaald. Dus als je de Viper leuk vond, zul je je 130T nog leuker vinden.
EDIT... Plus de ski doo start in de kou zonder te hoeven springen door gewoon op de startknop te drukken in plaats van je hand bij de voorruit te proppen om de sleutel te gebruiken...LOL

#12 ·
Waar rijd je het meest? Het type parcours bepaalt hoeveel van het potentieel van de motor je kunt gebruiken. We hebben een groep met 1200's samen met 130 en 150 pk 900 turbo's. Voor mij is de 1200 niet meer leuk na het rijden van de 150 pk versie. Ik heb nog niet met de 130 pk sledes gereden, maar mijn maat die de 150 pk versie heeft wel en vindt het lang niet zo leuk. We rijden veel op open geprepareerde paden waar de hogere pk's schitteren.

#20 ·
Ik heb nu bijna 2.000 mijl op mijn 2022 900 T130 en het zijn vlekkeloze mijlen geweest.

Het oliepeil is niet veranderd.

De motortemperaturen gaan nooit veel verder dan 201F.

Start meteen, hoe koud het 's nachts ook is geworden (enkele cijfers Fahrenheit).

iTC en de drie gasstanden zijn perfect gekalibreerd. Het meeste trailrijden is gedaan in de Eco-modus en met de gasblokkering op de trekker. Ik hou van de Eco-modus omdat het veel gemakkelijker is om de vederlichte vingergashendel te bedienen als deze dichter bij de grip/het stuur kan worden getrokken en wanneer ik meer vermogen nodig heb/wil, wanneer op WOT, draait de motor nog steeds op en gaat hij tot 50-60 MPH. De 900 T heeft veel meer vermogen dan ik ooit nodig zal hebben of gebruiken op de trails en zorgt ervoor dat ik de 2019 600R waarvoor ik de 900T had ingeruild, NIET mis.

In de Sport-modus is de gasrespons en de levendigheid van de motor uitstekend.

Ik heb gemiddeld 15 mpg.

#21 ·
Ik heb nu bijna 2.000 mijl op mijn 2022 900 T130 en het zijn vlekkeloze mijlen geweest.

Het oliepeil is niet veranderd.

De motortemperaturen gaan nooit veel verder dan 201F.

Start meteen, hoe koud het 's nachts ook is geworden (enkele cijfers Fahrenheit).

iTC en de drie gasstanden zijn perfect gekalibreerd. Het meeste trailrijden is gedaan in de Eco-modus en met de gasblokkering op de trekker. Ik hou van de Eco-modus omdat het veel gemakkelijker is om de vederlichte vingergashendel te bedienen als deze dichter bij de grip/het stuur kan worden getrokken en wanneer ik meer vermogen nodig heb/wil, wanneer bij WOT, draait de motor nog steeds op en gaat hij tot 50-60 MPH. De 900 T heeft veel meer vermogen dan ik ooit nodig zal hebben of gebruiken op de trails en zorgt ervoor dat ik de 2019 600R die ik voor de 900T had ingeruild, NIET mis.

In de Sport-modus is de gasrespons en de levendigheid van de motor uitstekend.

Ik heb een gemiddelde van 15 mpg.
Het is gek hoe het in de Sport-modus aanvoelt als een compleet andere motor. Direct vermogen en bij gebrek aan een betere beschrijving voelt het agressief aan, in positieve zin. Ik gebruik de standaardmodus op bochtige trails en sport in open ruimtes. Ik denk dat Skidoo meer lof nodig heeft voor deze functie die vaak over het hoofd wordt gezien

#23 ·
Dat is jaren geleden geëindigd. De kilometerstand en snelheidsmeter van de procross komen zeer dicht in de buurt van de werkelijkheid, vooral als je spikes hebt. Mijn 2020 TCAT week 1-2 mph af van de GPS.

#26 ·
Dat is jaren geleden geëindigd. De kilometerstand en snelheidsmeter van de procross komen zeer dicht in de buurt van de werkelijkheid, vooral als je noppen hebt. Mijn 2020 TCAT week 1-2 mph af van de GPS.
We gingen op reis. Mijn 19 skidoo gaf 520 km aan, mijn vrienden 15 procross was 565 km. En ik had eigenlijk nog eens 5/10 km extra afgelegd op zoek naar een ander lid van onze groep.

#25 · (Edited)
6.017 mijl op mijn '22, geen problemen en geen gesprongen riemen. Ik heb meerdere keren iets meer dan 17 mpg gehaald en hij is feilloos gestart bij temperaturen tot -24°F.

Ik heb dit seizoen meer krappe, bochtige trails gereden en was aan het einde van die dagen uitgeput. De 900R-motor is gewoonweg geweldig, maar na het rijden van een Polaris Matryx back-to-back op dezelfde trails, heb ik besloten om volgend jaar de Matryx te proberen...

Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk

#29 ·
Ik ben duidelijk de impopulaire mening hier, maar de digitale gashendel is de reden dat ik mijn 900 heb gedumpt. 850 all the way. De gasrespons van de 850 was telepathisch... de 900 is er gewoon niet helemaal. Ik vond het gewicht op de trails eerlijk gezegd niet erg (hoewel het WEL opmerkelijk is), maar ik kon de gashendel niet uitstaan.

Slechts mijn kennelijk impopulaire twee cent!

Ik wou dat de fabrikanten koppelkrommen publiceerden. Ik denk dat ze erg nuttig zouden zijn om de prestaties van de motor te begrijpen.
Bij de meeste voertuigen is dit waar, maar bij een slee is het niet zo nuttig. Begrijp me niet verkeerd, je voelt het nog steeds, maar een goed gekoppelde CVT moet een motor zeer effectief op piekkoppel houden, zodat de rest van de curve niet zo belangrijk is als normaal.

#34 ·
Zeker weten dat de R moeilijker af te stellen zal zijn.
De meeste Ts-ecu's kunnen gemakkelijk geflasht worden.